Viktig information

Från och med kursstart vänder ni er till telefon med eventuella frågor och sjukanmälningar under kursen.

Bokning via e-post är bindande.

Betalning skall vara Min Simskola tillhanda senast 15 dagar efter fakturadatumet. Vid bokning av kurs/lektion med start om mindre än en vecka var god betala fakturan omgående. Avbokning kan göras upp till 10 arbetsdagar innan start av första lektionstillfället. Kursavgiften återbetalas med ett avdrag på 150 kr i administrationsavgift. Efter det sker återbetalning endast mot uppvisat läkarintyg för de lektioner som återstår efter läkarintygets datering, resterande lektioner återbetalas då med ett avdrag på 150 kr i administrationsavgift.

Vid utebliven lektion av kund sker ingen kompensation, endast om vi lyckas få in en annan elev på er tid. Mot en avgift kan man boka ett ta-igen tillfälle i mån av tid:

• Privatlektioner 225 kr*
  • Kompis-sim 150 kr per elev (vid bokning av en privatlektion istället; 250 kr)
  • Grupplektioner 100 kr

Det går endast att boka ett ta-igen tillfälle per missad ordinarie lektion. Uteblir kund från ta-igen tillfället sker endast bokning av ny lektion till fullpris.

Vid sjukdom sätts vikarier in. Vid inställd lektion av Min Simskola erbjuds tillfällen vid terminsslut, berörda kunder kontaktas via e-post eller telefon. Vi förbehåller oss rätten att ställa in lektioner på kort varsel pga. tredje part. Det sker ingen kompensation vid force majeure.

*Ovanstående bestämmelser gäller även vid gratis simgarantilektioner. Sker avbokning av överenskomna garantilektioner debiteras kunden en ta-igen avgift för nästkommande lektion om en vill upprätthålla simgarantin.

För att komma in i omklädningsrummet behöver ni ett passérarmband. Bandet ordnas i kassan vid första lektionstillfället genom att lämna en deposition på 100 kr. Entrébandet återlämnas vid sista lektionstillfället och depositionsavgiften återbetalas. Tänk på att du själv ansvarar för entrébandet.

Vid första och sista lektionstillfället är ni välkomna att sitta med och kolla på lektionen inne i simhallen, men måste då vara ombytta till badkläder eller kläder av syntet-/funktionsmaterial. Man får ej vistas i simhallen i vanliga kläder (t.ex. bomullsmaterial). Vill ni vistas inne i simhallen resterande lektioner måste ni betala badentré. Barnvagnar får ej tas med innanför grinden.

Antingen kommer eleven ensam ut i simhallen och sätter sig vid lärarnas bänk strax innan start och ni håller koll från omklädningsrummets dörr tills läraren startat eleven eller så lämnas eleven till simlärarna i våtdräkt av en ombytt vuxen. Utöver första och sista lektionstillfället får den vuxna enbart vistas i simhallen max 1 min innan lektionsstart om ni inte betalt. Vill ni simma under tiden ska man också betala en badavgift och byta om till badkläder, annars kan man sitta i ”caféet” med stora fönsterrutor in till simhallen. Barnen ska vara ombytta, duschade (tvål och schampoo) och gått på toaletten innan lektionen startar för att minska klor i bassängen. Glöm inte ta med hänglås till skåpen, annars finns det även att köpa i kassan. OBS! Vid grupp-simskola hämtas eleverna i flickornas och pojkarnas omklädningsrum när lektionen startar.

Se till att vara duschad (tvål och schampoo) och redo inne i simhallen när din lektion börjar. Min simskolas simlärare har heltäckande våtdräkter på sig. Glöm inte ta med simglasögon (om du ska lära dig crawl eller fjäril) och hänglås till skåpen, annars finns det att köpa i kassan. Vi kommer även att sälja simmössor på plats. Vid crawlkursen står vi inte för inträdet till simhallen, utan bara för banhyran, så antingen köper ni ett tio-kort eller engångsentré.

För att simgarantin ska gälla måste vi kunna undervisa utan större hinder. När ni ber om simgaranti vid första lektionstillfället görs en utvärdering lektion ett och två på grund av tex funktionsnedsättningar, trauman, vägran, höga koncentrationssvårigheter. Om kund väljer att avbryta p.g.a. förlorad simgaranti sker återbetalning av resterande tider. Likväl strävar vi självklart efter minst 10 meter och anpassar undervisningen efter elevens behov för att en ska känna sig trygg och självständig i vattnet. Därför är det viktigt att lämna alla uppgifter vi ber om vid bokning.